ThomenLies.reismee.nl

12 juni vertrek uit NY op naar Hamilton

We zijn omstreeks 19.00 uur weer bij ons hotel waar ons vwbusje trouw staat te wachten! De TomTom wordt ingesteld en rijden maar. Poeh voor je NY eens uit bent!...We rijden door New Yersey, daarna Pennsylvania waar we een hotel pakken, het is inmiddels al weer rond 21.00 uur.Thom besteld een kamer met 2 bedden, dus Remco kan ook riant liggen!

We zijn al weer op tijd wakker, nou ja Thom dan

Wink
Hij gaat opzoek naar de koffie en Lies kan nog ff dwarsliggen en Remco is ook nog van de wereld! Na de eerste keer weer een lekkere wafel gegeten te hebben,vervolgen we onze trip naar Canada. De reis gaat voorspoedig, en we komen om 18.30 uur bij Harrie aan. Na een hartelijk weerzien, gaan Thom en Harry de chinees maar eens overvallen, want trek hebben we! De wordt nog heel wat afgepraat en geborreld en dan zoeken we ons bedje op!

Het is woensdagmorgen, 13 juni De jongens gaan naar Tim Hortens, een keten waar je verse koffie kan nuttigen, net zoiets al de Starbucks.Lies bereid de brunch al even voor, broodje uitsmijter enz. Na het eten maken we ons klaar voor Toronto waar we Remco heen brengen, en voetbal gaan kijken. Er worden nog wat Hollandse vlaggen aan de auto gemonteerd, Remco doet zijn oranje shirt aan.

Het is een leuk café waar we neerstrijken, een en al oranje mensen, kijkend naar een groot scherm, jammer dat de afloop ronduit om te huilen was! Maar wel leuk om eens mee te maken. Thom had inmiddels op een bankje aan de overkant van de straat ver van het gejoel geïnstalleerd met een boek!

We nemen innig afscheid van Remco, na een heleboel tips en adviezen van zijn kant wat betreft de bus! Tot over 5/6 weken!

Lieve mensen erg leukjullie reacties, bedankt voor alle goede reis wensen!

10 en 11 juni

10 juni zondag vandaag! Het ontbijt is toch nog redelijk, zelfs metcroisantjes,Remco arriveert met slaapmatje om 10.30 netjes in ons hotel. We besluiten met de bus en metro naar de stad te gaan. Handig zijn de tickets die je door een automaat haalt en zo door kan lopen naar je trein! Goedkoop is het ook, zo'n 2 dollar per keer waar je een heel eind mee komt!

Daar aangekomen gaan we eerst naar het central park,tijdens hetlopennaar net parkworden we om de haverklap aangehouden met de vraag of we een fiets willen huren, we besluiten toch lekker te gaan lopen al hoewel het wel warm is....

Bijzonder is het dat zo'n groot park midden in de stad ligt, zelfs met een meer en al! Je waant je gewoon in de bossen van Nunspeet hihi.We lopen lekker en rusten op een veldje uit.

Na het park hebben we met het OV Ground Zero bezocht . Ondertussen verbaas je je over de enorme torenflats (skyscrapers) aldaar! Om echt op de plek van de twin torens te komen moet je een ticket hebben. We kunnener pas een krijgen om18.30 uur. We besluiten om dat de volgende dag te doen. Remco wist nog een leuke bezienwaardigheid, een wandelpad (ja, weer wandelen) dat heel vroeger een spoorlijn is geweest! Erg leuk, helemaal omgetoverd tot wandelpad met kunstopjecten en leuke zitjes enz,

De Brooklyn bridge stond ook nog op ons lijstje, dus daar heen gelopen, jammer dat hij voor een gedeelte was ingepakt vanwege werkzaamheden. Wel een super mooie wandeltocht zo over het water met de skyline in zicht!

11 juni

Warme nacht zo met z'n 3en op de kamer! We zijn al vroeg onderweg en komen mooi op tijdbij Time Squareaan. Het is weer een feest om daar rond te lopen, we nemen het allemaal goed in ons op, er was zelf een heuse tribune neer gezet om ff lekker te zitten en rond te kijken. En nu op naar het hoogtepunt van de dag (voor Lies dan he) We lopen naar mood fabrics, handig hoor zo'n zoon met navigatie op z'n telefoon! We zijn al gauw ter plaatse en Thom en Remco instaleren zich op de bezoekersstoelen, en Lies gaat lekker snuffelen. Ze scoort nog een paar lappen natuurlijk! Na ruim een uur staan we weer buiten en overleggen met elkaar dat we nog tijd over hebben om een ferry te pakken, heerlijk is dat op het water, een behoorlijk windje en weer een prachtige aanblik!

Ground Zerois zeer indrukwekkend! vooral al die beveiliging! Wel wat overdreven wat ons betreft! Op de plek waar de torens stonden zijn nu enorme waterbasins gemaakt met in de rand de namen van de omgekomen mensen!

Onderweg naar het hotel besluiten we eerst nog iets te eten voor we ons in de auto begeven.

9 Juni New York

Mooi op tijd van huis vertrokken. En voor de mensen die ons kennen,best wel relext, het huis is nog in redelijke opgeruimde staat achter gelaten, Annemarie gaat de koelkast nog ontdooien en stofzuigen :-). Terwijl we naar de douane lopen en afscheid nemen verteld Annemarie nog haar droom van die nacht. Het liep nog redelijk goed met ons af haha. Ze vertelde dat we in een reuzenrad zaten en dat rad brak van z'n sokkel af en Lies hing aan een draad, kon zich nog net vast houden. Maar het brak en zij viel in slowmotion naar beneden om met een zacht plofje op de grond terecht te komen :-) De reis gaat prima, we worden lekker verwend door de KLM aardige luitjes en genoeg te snoepen en te eten. Er wordt zelfs nog likeurtjes geschonken, daar heeft Lies lekker gebruik van gemaakt! Op JFK is het weer een drukte van belang, we staan ong. een uurtje in de rij voor de douane. Het weerzien met Remco is natuurlijk weer fantastisch!! Hij brengt ons naar ons toekomstig vervoermiddel, een heuse VWbus met arco en cruise controle, een bank die als bed kan en een enorme koelbox! daar gaan we dus de komende 8 weken mee rondtrekken! We hebben er alle vertrouwen in! Het hotel dicht bij het vliegveld ziet er redelijk uit. We droppen onze koffers en doen even iets wat luchtigers aan, 't is hier 25 graden! Daarna gaan we met de bus en trein naar de binnenstad om vrienden van Remco te ontmoeten en gezellig met ze te eten. Het is een leuk gedeelte van New York waar we zijn, Het is daar een buurt met veel jonge atistieke jongelui. De hele wijk word daar 's avonds omgetoverd voor het gezellig straatleven. er mogen geen auto's meer door de straat, maar er worden grasmatten(echte!) neergelegt waar men dan op zit of ligt, overal leuke bandjes muziek en terasjes om te eten! Na het eten zijn we wel aan ons eindje en Remco regelt een taxie voor ons naar het hotel, het is inmiddels nederlandse tijd 5 uur 'nachts!

De voorbereidingen

Zo zeg, het gaat nu wel erg hard! Over 2 dagen zitten we al in New York!

Maar laat ik eerst even uitleggen wat het plan is van onze reis.

We zijn van plan om 8 weken te toeren door de VS. We starten in New York. Onze zoon Remco woont in Berkeley dicht bij San Francisco. Hij is samen met 2 vrienden dinsdag de 29e mei vertrokken met zijn VW busje uit zijn woonplaats om de reis te ondernemen naar New York waar we elkaar dan ontmoeten!

We gaan een aantal dagen met elkaar optrekken en hij gaat dan het vliegtuig naar zijn huis nemen en wij hebben dan de bus om lekker te toeren en het mooie Amerika te bekijken om dan te eindigen bij Remco in Berkeley. Daar hopen we dan nog een paar gezellige dagen (weken)bij hem doorbrengen en de bus weer op zijn plaats is!

Vanmorgen nog wat laatste dingen gekocht, maar even ruim 60 wegwerpwashandjes aangeschaft

Laughing
wat medicatie, enz. Koffer voor de dag gehaald, blijk ik nog te moeten naaien bij de rits! Maar goed daar draaien we onze hand niet voor om. Thom is bezig uit te vogelen hoe het nieuwe tablet werkt met GPS er op leek hem erg handig(ik geloof hem wel hoor) Nog wat films er op zetten en wat Ebooks, want ik moet wel wat te lezen hebben, toch!

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf de dag dat we vertrekken, zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die we gaan maken vind je in het profiel. Ik beloof je niet dat het net zo uitgebreid wordt als 2 jaar geleden, toen we elke dag schreven!

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!