ThomenLies.reismee.nl

25 juni Nashville 26 juni Memphis

Maandag 25juni

We breken op en gaan nog even bij de ingang van de camping zitten aan een picknicktafel daar is Wifi, Lies zet nog even het geschrevene op het weblog en Thom checkt nog even de e-mails.

We gaan op weg naar Nashville en komen dus weer in een andere staat aan, Tennessee. We komen hier niet voor de natuur, nee hier denken we in de eerste plaats aan muziek! Nashville noemt zichzelf Music City USA en dan wel om de country en westernmuziek! De reis gaat lekker,we komen om 12.00 uur de stad in en gaan op zoek naar een parkeerplaats.

Best vlot gevonden en hoeven niet ver te lopen naar de Country Hal of Fame and Muceum.We kopen tickets voor het museum en de beroemde historische muziekstudio studio B.We hebben alle tijd want we kunnen pas om 2 uur met de toer voor de muziekstudio mee. Echt, wat een prachtig gebouw is dit, en wat is er veel te zien! Het museum is mooi opgesteld, en je kunt zelfs een audiotour doen.

Er is genoeg te zien en Lies maakt de ene foto naar de andere, het laat een overzicht zien van de hele geschiedenis van de country en western muziek. Grote bekendheden worden levensgroot hier afgebeeld en de muziek kun je er bij horen. Ook worden de kostuums die ze droegen ten toon gesteld erg leuk, Lies stond er met haar neus bovenop! Ook Thom geniet van alles wat er maar te lezen valt!

Het is bijna 14.00 uur en we gaan naar het verzamelpunt voor de tour. We worden met een busje inclusieve gids, gebracht naar de studio. Dit is echt super leuk, alles is nog precies in de staat zoals het vroegen gebruikt werd. We horen de bekende songs van Dolly Parton, Elvis, Jim Reeves, noem maar op echt fantastisch. Er staat een vleugel in de ruimte die 200 jaar oud is!!! We mogen er achter zitten en een foto maken, maar niet aanraken!

Al met al hebben we een leuke middag en lopen nog even het centrum van Nashville in, Het is er een drukte van belang, uit alle cafeetjes en eettenten komt wel livemuziek! Erg gezellig. We drinken nog ergens wat en gaan naar de auto. Daar aangekomen is het in de auto een complete sauna!We rijden de snelweg weer op en vinden een camping in Dickson onder de rook van Nashville. De camping is matig maar gelukkig wel fijne douches en dat is wel nodig pfff.

Dinsdag 26 juni

We hebben geen brood meer! Dan maar gauw inpakken en wegwezen richting Memphis.Vanzelfsprekend rijden we de snelweg op en realiseren ons dat we eigenlijk best een B weg kunnen nemen, dan komen we vast een leuk dorps eethuisje tegen waar we een lekker ontbijt kunnen nuttigen, Dus snelweg af en rijden maar, maar wat we zien geen dorp of iets wat er op lijkt, alleen maar natuur. Ook wel mooi maar niet met een lege maag.

De snelweg maar weer opzoeken dan. Op het punt waar we wisselen is een benzinestation met een restaurant, dus daar strijken we neer, Het is een heus ontbijtbuffet met van alles en nog wat, je kon pakken wat je wou en hadden de buikjes rond voor nog geen 17 dollar samen! We komen in Memphis aan en hebben de TomTom netjes op een parkeerplaats DownTown in gesteld.

Mephis is vooral bekend om de beroemde Elvis Presley die er woonde en in 1953 de Sun Studio binnenwandelde om daar een paar plaatjes voor zijn moeder op te nemen. We wandelen de paar straten in maar het is er lang niet zo druk en gezellig als in Nashville.We zien dat er met een cable car gereden wordt en we gaan daar een ritje mee maken, en krijgen een mooi uitzicht op de Missisippi rivier te zien leuk! De camping is gauw gezocht daarover een andere keer meer.

Tj en P Akkrum

Jim fermeitsje jim wol.
In nijsgjirrich ferhaal.
Mar ek foar jim: wer bliuwt de tiid"".Ien tredde fan jim vrije tiid sit d'r al wer op.
Mei oer de dei 34 graden is it wol waarm.
Bliuw genietsjen
Oant in nij ferhaal