ThomenLies.reismee.nl

9 Juni New York

Mooi op tijd van huis vertrokken. En voor de mensen die ons kennen,best wel relext, het huis is nog in redelijke opgeruimde staat achter gelaten, Annemarie gaat de koelkast nog ontdooien en stofzuigen :-). Terwijl we naar de douane lopen en afscheid nemen verteld Annemarie nog haar droom van die nacht. Het liep nog redelijk goed met ons af haha. Ze vertelde dat we in een reuzenrad zaten en dat rad brak van z'n sokkel af en Lies hing aan een draad, kon zich nog net vast houden. Maar het brak en zij viel in slowmotion naar beneden om met een zacht plofje op de grond terecht te komen :-) De reis gaat prima, we worden lekker verwend door de KLM aardige luitjes en genoeg te snoepen en te eten. Er wordt zelfs nog likeurtjes geschonken, daar heeft Lies lekker gebruik van gemaakt! Op JFK is het weer een drukte van belang, we staan ong. een uurtje in de rij voor de douane. Het weerzien met Remco is natuurlijk weer fantastisch!! Hij brengt ons naar ons toekomstig vervoermiddel, een heuse VWbus met arco en cruise controle, een bank die als bed kan en een enorme koelbox! daar gaan we dus de komende 8 weken mee rondtrekken! We hebben er alle vertrouwen in! Het hotel dicht bij het vliegveld ziet er redelijk uit. We droppen onze koffers en doen even iets wat luchtigers aan, 't is hier 25 graden! Daarna gaan we met de bus en trein naar de binnenstad om vrienden van Remco te ontmoeten en gezellig met ze te eten. Het is een leuk gedeelte van New York waar we zijn, Het is daar een buurt met veel jonge atistieke jongelui. De hele wijk word daar 's avonds omgetoverd voor het gezellig straatleven. er mogen geen auto's meer door de straat, maar er worden grasmatten(echte!) neergelegt waar men dan op zit of ligt, overal leuke bandjes muziek en terasjes om te eten! Na het eten zijn we wel aan ons eindje en Remco regelt een taxie voor ons naar het hotel, het is inmiddels nederlandse tijd 5 uur 'nachts!