ThomenLies.reismee.nl

27juni Graceland-28 juni New Orleans

Woensdag 27 juni

De camping vinden we in Graceland waar Elvis Presley gestorven is. Daar is een heus Mekka omheen gebouwd dat je kunt bezichtigen, een tour maken om z’n vliegtuig van binnen te zien enz. De camping is er naast. Met klein openlucht zwembadje. We hebben een leuke plaats, met ruim uitzicht. We besluiten om er nog een nacht bij aan te plakken, zodat we het rustig aan kunnen doen!

We gaan eerst naar de rivier om een boottocht te maken. We parkeren in het centrum. Het is nog een behoorlijk eindje naar de boot en lopen in de vroege morgen al weer in de volle zon! Het is wel erg stil bij de raderboot, hij vaart toch wel?! Nee dus, pas vanmiddag om 14.30 uur! Achteraf hadden we een folder waar het op stond! Foutje…. We lopen wat rond en zien dat er ook een katoenmuseum is, die zoeken we op.

Geen slechte keus het is zeer interessant. En lekker koel!

We eten een broodje in het tentje op de hoek en gaan richting boot. Er is nu zeker wat meer bedrijvigheid en zien mensen die we in met de studiotour in Nashville ook al gezien hebben en ook op de camping staan. Ze komen uit Zuid-Afrika en toeren met een huurcamper door Amerika, erg leuk.

Het varen op de Mississippi rivier valt tegen, er was een gids die de hele reis door ratelde over van alles. Maar goed het varen op de Mississippi rivier met een radarboot is best wel een leuke ervaring!

Donderdag 28 juni

Zo we zijn die Elvis nu wel eens zat, na 2 dagen constant de zelfde muziek op de camping! We staan vroeg op want we willen heel wat kilometertjes maken!

New Orleans staat op het programma, We gaan eerst nog 2 wasmachines laten draaien zodat we alles schoon kunnen meenemen. Thom gooit de tank nog even vol en Lies probeert nog even het vliegtuig van Elvis vast te leggen op de foto en karren maar. De was hangt keurig aan een lijntje achter in de bus. Halverwege de dag zoeken we een plaatsje in de schaduw om even wat te eten en de was wat nog niet droog is te drogen.

Eindelijk vinden we een plekje en Thom spreid over 2 stoelen een laken uit. Er stopt een auto en de man vraagt hebben jullie problemen kan ik helpen? Thom zegt dat we even lunchen en de was laten drogen! Hoofdschuddend rijd de man weg

Laughing
gekke Hollanders hihi

We denken wel dat we in Nederland lange bruggen kunnen bouwen maar hier kunnen ze er ook wat van als we door de swamps rijden is is de weg boven het water wel 40 km lang zie je allemaal bomen in het water! best wel een apart gezicht, een beetje misterieus.

Het wordt hoe langer hoe warmer en besluiten een hotel te zoeken met arco! Dat is nog niet zo eenvoudig, de prijzen zijn best hoog. We vinden er een, en zelfs met keukentje zodat Lies ook nog een lekker pannetje nasi kan maken!

Everline

Nu jullie in New Orleans zijn moet je een keer Alligator gaan eten...