ThomenLies.reismee.nl

23 en 24 juni Kentucky

Zaterdag, 23 juni, We willen vroeg naar de grotten toe, Thom ziet dat het makkelijk er naar toe te lopen is. We gaan op pad en inderdaad we zijn er zo, we hebben de wandelschoenen aan en dikke vesten mee, dat is ons via de folder aangeraden.

We komen in het visiter center en daar is het al een drukte van belang. We kijken op de klok en zien dat het een uur vroeger is door een andere tijdzone. Wauw dat scheelt al weer. We kunnen kiezen uit verschillende tours en gaan in de rij staan voor een kaartje, de toer die we willen gaat aan onze neus voorbij en is al vol! Dan maar een ander en we gaan starten om 9.00 uur. We hebben nog ruim een half uur en wat doe je dan…. Je pakt je tablet en kijkt of er iemand online is! We skypen even met Jacqueline maar we kunnen elkaar niet verstaan helaas.

We gaan met een enorme groep mee met onze gids de grot in, het is een leuke man die erg veel grapjes bij z’n uitleg maakt. We zijn de enige buitenlanders, en dus bijzonder haha. Het is grappig, veel mensen spreken je aan omdat iedereen wel iemand heeft van ouders of grootouders die uit Holland komen, zelf uit Friesland!

De grotten zijn wel leuk maar niet heel erg spectaculair, oeps we zijn te verwend.

We gaan daarna nog even de Walmarkt in, er moet nog het een en ander gekocht worden.

We besluiten om lekker te gaan barbecueën op de grote vuurkorf op ons plaatsje. We kopen ook nog wat hout voor een kampvuurtje maar eigenlijk is dat te warm, het is 35 graden!

Zondag 24 juni ’12 Woow we hebben een lekkere lange nacht gehad, Lies sliep heerlijk op haar nieuwe kussen! We maken ons op om ergens een kerk te gaan zoeken. Eerst gaan we nog bij de hoofdingang douchen daar is alleen de douche, kost 2 dollar en is ’s avonds om 20.00 uur al gesloten, vandaar dus de goedkope camping!

We vinden een kerk in Glasgow, het is een grote kerk en worden zeer vriendelijk ontvangen.

Veel mensen maken een praatje en zoals we al schreven veel mensen hebben familie in Holland! Wat ons opvalt is dat er geen instrument is bij het zingen! Er is een persoon die de op de preekstoel de zang begeleid en dirigeert!, heel appart! Alles wordt gebeamd en zelf word er 2e stem gezongen!

Na de dienst smachten we naar koffie en belanden bij de Burgerking, Thom staat in de rij en een iets oudere man spreekt hem aan, was jij net niet in de kerk? Blijkt dat hij met vrouw en vrienden na kerktijd aan een lekkere hamburger met frietjes te zitten haha!

Met de koffie in onze maag gaan we nog even de omgeving verkennen en willen ook bij de ferry kijken die ons niet over wou brengen, hij vaart nog steeds niet! We rijden nog een klein weggetje op want Thom wil nog wat hout sprokkelen voor vanavond.

We gaan lekker naar onze campingplaats het is verder veel te warm om iets te doen, dus boekje erbij en benen op de stoel! We eten lekker zalm met sla en gebakken aardappeltjes en zie daar een hert komt om de hoek kijken erg dichtbij! Gauw een foto maken!

Er komen 4 rangers langs met de mededeling dat er in het amfitheater een diavoorstelling komt over de mysteries van de grotten. Leuk daar gaan we heen. Er zit zo’n 75 man en de ranger laat dia’s zien en verteld er bij, er gaat wel het een en ander aan ons voorbij, en we zien ook wel bij anderen haha, om ons heen zitten er mensen te knikkebollen door de warmte!

Thuisgekomen doet Thom het vuur aan en we zitten gezellig met een biertje bij het vuur dit webblog te schrijven.

Sietske Boersma

hoi Thomas en Lies,
Leuk om jullie berichtjes te lezen . Wat fijn dat jullie het naar je zin hebt.Geniet van alles om je heen, vooral van de wasbeertjes!!!! groetjes van Caspar en Sietske.