ThomenLies.reismee.nl

10 en 11 juni

10 juni zondag vandaag! Het ontbijt is toch nog redelijk, zelfs metcroisantjes,Remco arriveert met slaapmatje om 10.30 netjes in ons hotel. We besluiten met de bus en metro naar de stad te gaan. Handig zijn de tickets die je door een automaat haalt en zo door kan lopen naar je trein! Goedkoop is het ook, zo'n 2 dollar per keer waar je een heel eind mee komt!

Daar aangekomen gaan we eerst naar het central park,tijdens hetlopennaar net parkworden we om de haverklap aangehouden met de vraag of we een fiets willen huren, we besluiten toch lekker te gaan lopen al hoewel het wel warm is....

Bijzonder is het dat zo'n groot park midden in de stad ligt, zelfs met een meer en al! Je waant je gewoon in de bossen van Nunspeet hihi.We lopen lekker en rusten op een veldje uit.

Na het park hebben we met het OV Ground Zero bezocht . Ondertussen verbaas je je over de enorme torenflats (skyscrapers) aldaar! Om echt op de plek van de twin torens te komen moet je een ticket hebben. We kunnener pas een krijgen om18.30 uur. We besluiten om dat de volgende dag te doen. Remco wist nog een leuke bezienwaardigheid, een wandelpad (ja, weer wandelen) dat heel vroeger een spoorlijn is geweest! Erg leuk, helemaal omgetoverd tot wandelpad met kunstopjecten en leuke zitjes enz,

De Brooklyn bridge stond ook nog op ons lijstje, dus daar heen gelopen, jammer dat hij voor een gedeelte was ingepakt vanwege werkzaamheden. Wel een super mooie wandeltocht zo over het water met de skyline in zicht!

11 juni

Warme nacht zo met z'n 3en op de kamer! We zijn al vroeg onderweg en komen mooi op tijdbij Time Squareaan. Het is weer een feest om daar rond te lopen, we nemen het allemaal goed in ons op, er was zelf een heuse tribune neer gezet om ff lekker te zitten en rond te kijken. En nu op naar het hoogtepunt van de dag (voor Lies dan he) We lopen naar mood fabrics, handig hoor zo'n zoon met navigatie op z'n telefoon! We zijn al gauw ter plaatse en Thom en Remco instaleren zich op de bezoekersstoelen, en Lies gaat lekker snuffelen. Ze scoort nog een paar lappen natuurlijk! Na ruim een uur staan we weer buiten en overleggen met elkaar dat we nog tijd over hebben om een ferry te pakken, heerlijk is dat op het water, een behoorlijk windje en weer een prachtige aanblik!

Ground Zerois zeer indrukwekkend! vooral al die beveiliging! Wel wat overdreven wat ons betreft! Op de plek waar de torens stonden zijn nu enorme waterbasins gemaakt met in de rand de namen van de omgekomen mensen!

Onderweg naar het hotel besluiten we eerst nog iets te eten voor we ons in de auto begeven.

Bram Beute

Leuk om al jullie verhalen te lezen. Veel plezier daar!

eline broekroelofs

Weer bij Mood's geweest, kon niet missen! Ik zie nog wel wat je gescoord hebt, dat was vast weer genieten! Geweldig dat jullie zo'n prachtige reis mogen maken! Geniet van Gods wereld, en van elkaar!!!En heel leuk dat jullie een blog bijhouden. Ik verkoop ondertussen wel weer wat bruidsjurken, dan heb je weer wat te doen als je thuiskomt, hihi!
Lieve groet, Eline.

H&G

leuk, dat je weer lappies kon scoren!
benieuwd!
geniet lekker verder!

Lies

Ja dames het was weer erg leuk bij Mood, er kan nog wel wat bij in de kast,toch!