ThomenLies.reismee.nl

17-18-19 juni

Zondagmorgen 17 juni, de dag begint vroeg, want Harry wil altijd optijd in de kerk zijn!

Het is een mooie dienst, de Engelse taal gaat Lies soms wel boven haar pet en zoekt in het woordenboekje het woord “conscience” op wat veelvuldig gebruikt word, het betekend “geweten”. De preek is gelijk een stuk duidelijker! De rest van de zondag besteden we aan lekker luieren een heuse kalkoen eten en op visite gaan.

Maandagmorgen 18 juni, Vandaag vertrekken we uit Hamilton. Thom is bezig de auto in te pakken en we krijgen van Harry nog wat etenswaren in blik mee en koffie enz. We nemen maar geen verse spullen mee zoals vlees en fruit, met het oog op eerdere ervaringen!

Na een stevige knuffel zeggen we Harry gedag en gaan op weg.

Tot onze verbazing gaat het erg gemakkelijk bij de grens, alleen even gevraagd wat we gaan doen en hoelang en dat was het! Geen gezoek in de auto of wat dan ook! In het plaatsje Salamanca bezoeken we een Indiaans museum, en strijken daarna neer iets ten noorden daarvan. Het is een rustige camping, wel wat oud maar alle voorzieningen zijn er, we gaan voor het eerst in de bus slapen! We hebben wel het een en ander aan beginners problemen, maar uiteindelijk slapen we goed!

Dinsdagmorgen 19 juni. Vaak wakker geweest maar worden toch pas 8.30 uur wakker!

We ontbijten natuurlijk buiten, in de schaduw maar want de zon is nu al warm. We rijden richting Pittsburg in Pennsylvania Volgens onze Tom Tom en Gps zijn er campings in en rond de stad, wat we ook zoeken ze zijn er niet…. Jammer er was nog wel het een en ander te bezoeken in deze mooie stad. Dan maar wat foto’s schieten en verder gaan. We besluiten alvast richting Ohio te rijden, het is inmiddels 19.30 uur en besluiten toch maar eerst wat te gaan eten en koffie te scoren. We komen terecht in een State park, Racoon geheten. Het is een prachtig park en het duurt een tijdje voordat we eindelijk de camping zien.

Het kantoortje wordt niet meer bemand dus zoeken we een plek. Het is hier prachtig wat een natuur! Thom maakt gelijk het bed weer op voordat het donker word en we eten onze salade op aan de picknicktafel. Ik ga wat spullen bij elkaar zoeken voor te douchen en Thom brengt ff wat afval weg. Het wordt al schemerig en we zien overal vuurvliegjes, een erg leuk gezicht al die kleine lichtjes!

Het kaarsje op de tafel is het enige licht in het donker, Lies kijkt er naar en zit plotseling oog in oog met een racoon (wasbeertje) die op zoek is naar eten! Oeps! Het park doet zijn naam eer aan! Thom is er nog niet weer, dus Lies moet het zelf opknappen, ze doet een keer kssst en weg is hij haha. Maar goed ze is een held op sokken en durft niet alleen naar de doucheruimtes!

We gaan slapen maar het is zo warm dat eigenlijk de ramen open moeten van de bus, maar ja das best eng stel je voor…..

Everline kok

Zoals jullie je verhaal schrijven ..heerlijk ..alsof je er zelf bent..ik geniet ervan

Tj en P. Akkrum

Een geweten dat knaagt?
Of... wat heb je op je geweten?
Bemoedigend zo'n preek?
Ga vrolijk voort op 's Heren wegen.
Ook in Amerika.
Let wel; wasbeertjes kunnen door kiertjes

Lies

De dominee vertelde dat je als christen een cadeautje van God gekregen had dat geweten heet, om de ontdekken dat je de zonde die je doet, en die oprecht beleid, Hij die zal vergeven!
En Tjisse 's nachts geen beesten meer gehoord of gezien, komt van mijn wegjaag praktijk :-)

Lies

Dank je wel Evelien!

J&A

Hey paps & mams,

Leuk hoor jullie verhaal zo te lezen. Jammer dat de GPS jullie niet exact de juiste camping kon wijzen. Hoop dat jullie de volgende keer meer geluk hebben, maar zo is het natuurlijk wel meer avontuurlijk :-).

Groetjes en geniet ervan!

J&A

margriet

ha ha lies: ksss kssss, ik zie het voor me, en geen thom te bekennen als je hem nodig hebt.....
maar goed, hij is gelukkig niet weer gekomen,
heerlijk om jullie belevenissen te volgen, fijne tijd nog daar, duuuuuzend kussies....geert en margriet

margriet

zie net dat het een beetje stom geschreven is, hij is gelukkig niet weergekomen....de wasbeer da hè, ha ha